امروزه برای برشکاری روش های مختلف وجود دارد که نسبت به گذشته بسیار آسان تر و دارای مزایای بیشتری می باشد.  یکی از این برش ها برش لیزری مسی است. برش لیزری مسی مزایای بسیار زیادی را دارد که ما در این متن به آن ها اشاره خواهیم کرد. لذا شما می توانید با استفاده از این روش به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی قطعات مختلف را از هم جدا کرده و یا حکاکی های مختلفی را بر روی مواد متفاوت انجام دهید. این روش انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و به راحتی می‌ توان از آن استفاده کرد.

ورود به بازار کار برش لیزری مسی، برای افراد علاقمند بسیار مناسب می باشد و درآمد خوبی را برای آن ها به همراه خواهد داشت. چنان چه راجع به برش لیزری مسی اطلاعات کافی ندارید و قصد دارید تا در مورد آن بیشتر بدانید، خوب است که تا پایان این متن با ما همراه باشید.

 

 

مطالب مرتبط:

تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری در چیست؟

دستگاه برش پانچ سی ان سی

دستگاه حکاکی لیزری

 

برش لیزر مسی

 

آشنایی با برش لیزری مسی

 

استفاده از برش لیزری مزایای بسیاری را دارد، از جمله این مزایا می‌ توان به انعطاف پذیری آن اشاره کرد. شما می توانید با استفاده از این نوع برش هندسه های پیچیده با ابعاد متفاوت به وجود آورید. همچنین شما می توانید این نوع برش را برای کشتی سازی، صنایع نفت و گاز، آشپزخانه و حتی مصارف خانگی استفاده کنید. از دستگاه های برش لیزری مسی برای برش قطعات بزرگ فلزی استفاده کنید. توجه داشته باشید که با استفاده از دستگاه های برش لیزری مسی در زمان برش قطعات اضافه که از فلز به جا می ماند ذوب و یا تبخیر می شود و از بین می رود.

در این روش یک منبع قدرتمند نور به سطح کار تابیده می شود و برش انجام می گیرد. شما می‌ توانید با قدرت بسیار بالای این دستگاه، جنس های با ضخامت بالا را برش دهید. همانطور که گفتیم دقت این کار به دلیل تکنولوژی که دارد بسیار بالا می باشد. در قدیم برای برش با افزایش حرارت فلز ها را قطعه قطعه می کردند. این موضوع باعث خم شدن آن فلز می شد. اما در صورت استفاده از برش لیزری مسی دیگر این موضوع وجود ندارد. این روش  بسیار بی سر صدا می باشد و ایمنی بسیار بالایی را در کار دارد.

 

مزایای برش لیزری مسی

 

برش لیزری مسی مزایای بسیار زیادی را دارد. از این مزایا می توان به انعطاف پذیری بالا، خلاقیت فوق‌العاده، دقت میلیمتری، سرعت بالا و قیمت پایین، کیفیت بسیار بالا و ضایعات کم اشاره کرد. لذا تمامی این مزایا باعث شده که امروزه برش لیزری مسی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. همچنین شما می توانید با استفاده از این روش به صورت انبوه به برشکاری بپردازید و قطعاتی با ضخامت یکسان تولید کنید.

این دستگاه ها دقت بسیار بالایی را برای برش دارند. قیمت ارزان این دستگاه ها آن ها را در جهان به یک دستگاه محبوب تبدیل کرده است. از دیگر مزیت های این روش می‌ توان به تلفات کمتر اشاره کرد.‌ زمانی که شما در حال برش با این دستگاه هستید به هیچ وجه شکل فیزیکی آن فلز تغییر نخواهد کرد. و کاملاً صاف و استاندارد خواهد بود. بعضی از روش های برش در زمان برش، شکل هندسی و یا کیفیت فلز را کاهش می دهد. اما این دستگاه به هیچ وجه این مشکلات را برای قطعه و فلز به وجود نخواهد آورد. در کل باید گفت با توجه به مزایای بسیار زیادی که این دستگاه ها دارند، استفاده از آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

نکاتی که در مورد برش لیزری مسی باید به آن توجه کرد

 

سرعت برش با این دستگاه ها از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. این سرعت بستگی زیادی به قابلیت های دستگاه دارد. هر چقدر که قدرت این دستگاه ها بالاتر باشند، مطمئناً سرعت برش هم بالاتر خواهد رفت. افرادی که قصد استفاده از این دستگاه ها را دارند باید آموزش‌ های لازم در حوزه‌ کار با این دستگاه ها را دیده باشند.

لذا شما می توانید قبل از کار با این دستگاه ها، آموزش ها لازم را دیده و بعد وارد بازار کار با این دستگاه ها شوید. شما با این دستگاه می توانید بر روی آهن، استیل، آلومینیوم و یا گالوانیزه به راحتی برش هایی را اعمال کنید. امیدواریم اطلاعاتی که ما به شما دادیم را مورد استفاده قرار داده و برای استفاده از این برش از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهار =