برش فلزات و غیر فلزات

حک فلزات و غیر فلزات فرآیندی است که طی آن جسم مورد نظر با نیروی نوری لیزر تبخیر شده و برجستگی ها و فرورفتگی هایی در آن ایجاد می شود آهن، مس، آلومینیوم و مواد غیرفلزی مانند کاغذ، پارچه، شیشه، چرم و غیره به این روش حکاکی می شوند حک فلزات و غیر فلزات با دستگاه های خاصی مانند دستگاه های حکاکی لیزری انجام می شود که کار خود را سریع و با کیفیت بالا انجام می دهند زیرا با قدرت برق و نور لیزر بر روی چیزهای مختلف حک می شوند.

مطالب مرتبط:

صنعت سی ان سی و قطعه سازی

قطعه سازی خم و برش

برش لیزر چیست و انواع برش لیزری را بشناسید

حک فلزات و غیر فلزات

حکاکی لیزر

حکاکی لیزر

حک لیزری فلزات و غیرفلزات چیست؟

حکاکی لیزری فرآیندی است که طی آن یک فلز یا غیرفلز تغییر می‌یابد و برجستگی‌ها و فرورفتگی‌هایی روی آن ایجاد می‌شود در واقع لیزر با اشعه و نور خود سطح مورد نظر جسم را می سوزاند و طرح و شکل خاصی روی آن ایجاد می کند برای مثال می توان به حکاکی روی صفحات فلزی و یا حکاکی روی غیر فلزات مانند کاغذ، پارچه، چوب و  اشاره کرد.

همانطور که از نام این فناوری و خدمات می توان حدس زد، طرح های مورد نیاز با لیزر بر روی فلزات حک شده است درست است که در گذشته این خدمات به صورت دستی نیز ارائه می شد، اما نه تنها زمان بر نبود بلکه پیچیدگی هم نداشت.

ویژگی حک فلزات و غیر فلزات سرعت بالا و دقت کافی است و همچنین می توانید از این فناوری بر روی سطوح فلزی بسیار مستحکم استفاده کنید آلومینیوم و فولاد تنها برخی از فلزاتی هستند که می توانید روی آنها حکاکی کنید.

برش لیزر چوب

حکاکی لیزری روی غیر فلزات

درست مانند حکاکی لیزری روی فلزات، حکاکی لیزری همراه با نمونه روی غیر فلزات نیز دست شما را برای هر حکاکی با دقت و سرعت کافی باز می گذارد فرقی نمی کند سطح مورد نظر شما چوب، پارچه، سنگ، شیشه، کاغذ، سرامیک یا هر سطح دیگری باشد حتی لوگوها، تاریخ ها، کامپیوترها، طراحی های دستی مانند پرتره یا هر طرح دیگری که فکرش را بکنید نامحدود است.

مزیت اصلی حک فلزات و غیر فلزات این است که دقیقا طرح مورد نظر شما را مطابق میل شما انجام می دهد و به اندازه کافی سریع برای شما بر روی انواع متریال انجام می دهد بنابراین این تکنیک بیشتر برای تبلیغات هدایا، تندیس، پلاک، حکاکی کارت ویزیت، حکاکی روی سرامیک، چرم و یا حتی کارت عروسی مناسب است.

برش فلزات و غیر فلزات

انواع دستگاه حکاکی فلزات و غیر فلزات

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم جدید، لیزرهای پیشرفته ای ساخته شده اند که با دقت و سرعت بالایی عمل می کنند دستگاه ها از نظر قدرت، کیفیت، اندازه، قیمت و غیره  متفاوت هستند، دستگاه های حکاکی فلز می توانند اجسام غیر فلزی مانند کاغذ، پلاستیک، پارچه و  را نیز حکاکی کنند.

دستگاه های حکاکی لیزری فلزات و غیر فلزات چگونه کار می کنند؟ دستگاه های فوق فرآیند حکاکی را تقریبا به همین صورت انجام می دهند به این ترتیب مقداری اطلاعات مواد در دستگاه لیزر ذخیره می شود و بر این اساس حکاکی روی فلزات و غیرفلزات انجام می شود به عنوان مثال، نحوه عملکرد دستگاه حکاکی لیزری فیبر را بررسی خواهیم کرد حکاکی لیزری فیبر یکی از جدیدترین دستگاه های لیزری است که حکاکی سریع، دقیق و با کیفیت بالا انجام می دهد، به طوری که ویژگی های فلزی یا غیرفلزی مانند محل حکاکی، طراحی خاص، اندازه، کمیت حکاکی در نمودار بخش طراحی به وسیله دستگاه و توسط دستگاه ذخیره می شود.

دستگاه حکاکی و برش غیر فلزی CO2

لیزر می تواند تمام حک فلزات و غیر فلزات را برش دهد به طور کلی می توان مواد را به دو دسته فلزی و غیرفلزی تقسیم کرد برخی از لیزرها قابلیت برش و حکاکی بر روی فلزات را دارند که جزء لیزرهای فلزی هستند و دستگاه های دیگری که قصد ارائه اطلاعات در مورد آنها را داریم دستگاه های حکاکی و برش لیزری غیرفلزی هستند که برای حکاکی یا برش موادی مانند چوب هستند.

تمامی لیزرهای غیرفلزی قابلیت حکاکی و برش بر روی مواد غیرفلزی را دارند، اما هر دستگاه از نظر اندازه، کیفیت، هزینه، قطعات، سرعت حکاکی یا برش، قدرت لیزر و ویژگی های مکانیکی و الکترونیکی تفاوت هایی دارد.

لیزرهای غیر فلزی به دلیل توانایی در حکاکی و برش انواع مواد غیرفلزی به طور گسترده در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند با خرید دستگاه لیزر غیر فلزی نمی توانید کسب و کار خود را به یک نوع مواد و یک صنعت محدود کنید، بلکه می توانید نیازهای افراد در صنایع مختلف را با محصولات متنوع برآورده کنید.

جوش لیزری

دپارتمان برش لیزر مجموعه لیزر پارس تک