دستگاه های لیزر حکاکی در انواع مختلفی ساخته می شود که با توجه به کاربرد های آن در فعالیت و صنعت خود می توانید خریداری نمایید. برای اطلاع از انواع دستگاه های لیزر حکاکی با ما همراه باشید.

 

مطالب مرتبط:

دستگاه برش پانچ سی ان سی

آشنایی با قدرت لیزر و کاربردهای آن

 

دستگاه های لیزر حکاکی چیست

یکی از تحول های عصر جدید، اختراع دستگاه برش لیزری که از تکنولوژی های اکسیژن استفاده می شود. در ادامه از تکنولوژی های لیزر Co2 جهت حکاکی انواع متریال های مختلف مورد استفاده می شود. عملکرد دستگاه برش لیزری حکاکی به صورتی است که اشعه لیزر مورد نظر با توجه به قدرت آن بر روی متریال مورد نظر تابیده می شود. در نظر داشته باشید میزان پرتو تابیده شده قابل تنظیم بوده که در نهایت باعث بریده شدن قسمت متریال مورد نظر می شود.

انواع دستگاه های لیزر حکاکی

انواع دستگاه های لیزر حکاکی

دستگاه های برش و حکاکی لیزری در دو نوع برش لیزر غیر فلزی و برش لیزری فلزی تقسیم بندی می شود و عملکرد متفاوتی با همدیگر دارند. دستگاه برش و حکاکی لیزر غیر فلزی بر اساس بازتاب نور فعالیت کرده و می توانید برای انواع پلاستیک، پلی استر و محصولات دیگر مورد استفاده قرار دهید.

 

برش لیزری فلزی

دستگاه برش لیزر فلزات با استفاده از پرتو فیبر نوری فعالیت کرده و باعث برش یا اتصال فلزات می شود. در نظر داشته باشید از روش برش لیزری فلزات می توانید برای انواع غیر فلزات نیز استفاده کنید. به عنوان مثال برای برش کاغذ، چرم و غیره می توان از این روش استفاده نمایید. در ادامه به روش کار با دستگاه های لیزر حکاکی می پردازیم.

 

مزایا استفاده از دستگاه های لیزر حکاکی

دستگاه لیزر مزایای بیش شماری دارد که در قدم اول باعث افزایش سرعت و دقت برش می شود. همچنین می توانیم کیفیت قطعات بریده شده نیز اشاره نماییم. در صورت استفاده از دستگاه برش لیزری کاهش هزینه مصرفی برق را به همراه داشته و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز در مقایسه با روش های سنتی به صورت قابل توجهی کاهش می یابد.

انواع دستگاه های لیزر حکاکی

انواع مدل دستگاه های لیزر حکاکی

انواع دستگاه های لیزر حکاکی کاربرد فراوانی در صنعت داشته و می توانید برای اتصال یا برش انواع لوازم تزئینی، دکوری و چوبی مورد استفاده قرار دهید. در صنعت تولید چوب و چرم از دستگاه لیزر حکاکی استفاده می شود. همچنین می توانید برای تولید انواع البسه پارچه ای، کارت های پستال کاغذی، کارت های کادویی، برش انواع سنگ و غیره از دستگاه برش حکاکی استفاده کنید.

 

مدل های رایج دستگاه لیزر

انواع لیزرهای MF
لیزرهای MC
مدل لیزرهای CMA
نمونه لیزرهای YAG
لیزرهای YMRF
مدل لیزر حکاکی DDB
لیزر حکاکی MUV

 

 

دستگاه لیزر MC

دستگاه لیزر MC جز کاربردی ترین دستگاه های بازار بود که در دو دسته لیزری حکاکی و لیزری نقطه ای ساخته می شود. این دستگاه در انواع مدل ها طراحی می شود که می توانید با توجه به کاربرد خود دستگاه را خریداری و استفاده نمایید. در نظر داشته باشید این دستگاه امنیت بالایی در حکاکی و لیزر داشته و توانایی تنظیم مسیر اشعه الکترونیکی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید دستگاه و کار با آن می توانید به سایر لیزر پارس تک مراجعه نمایید.

 

دستگاه لیزر YMRF

یکی از دستگاه های نسل جدید لیزر حکاکی، نوع YMRF بوده که با توجه به ویژگی های گوناگون ها می توانید در صنایع حساس از جمله سیستم کامپیوتری مورد استفاده قرار دهید. این دستگاه در مقابل اتصالات الکتریکی مقاوم بوده و از متریال مورد نظر محافظت می کند.
این دستگاه قابلیت نصب آسان داشته و می توانید به صورت شبانه روزی بدون توقف مداوم استفاده نمایید. همچنین به دلیل بالا بودن طول عمر این دستگاه نیاز کمتری به سرویس و تعمیر های مجدد دارد. تمامی حک لیزری دستگاه بدون هیچگونه ایرادی انجام می شود.

 

دستگاه حکاکی DDB

لیزر حکاکی DDB برای فعالیت های غیر فلزی مانند انواع کاشی، سرامیک، چوب، چرم و سنگ های تزیینی مانند سنگ مرمر همچنین پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل ساختار پیشرفته آن مصرف انرژی بسیار بالایی داشته و مانع جذب گرد و خاک و دود می ‌شود.
سرعت برش بالا دستگاه حکاکی از دیگر مزایای این دستگاه محسوب می شود که بدون گرد و خاک برش مورد نظر را انجام می دهد. موارد بررسی شده تنها بخشی از کاربرد های دستگاه های لیزر حکاکی محسوب می شود اما برای اطلاع از انواع دستگاه های لیزر حکاکی و بررسی جزئیات آنها با کارشناسان سایت لیزر پارس تک در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =