حکاکی وسیله مهم تاریخی برای ایجاد نقشه و تصاویر بوده و امروزه با پیشرفت‌های فراوان جزئی از صنعت شده است. از انواع خدمات حکاکی لیزری می‌توان به حک بر روی فلزات و غیرفلزات اشاره کرد. حک غیرفلزات با دستگاه فایبر و CO2 صورت می‌گیرد و چون سرعت و قدرت این دستگاه‌ها با هم متفاوت است، در نتیجه، قیمت آن‌ها هم متفاوت خواهد بود اما از بابت کیفیت نگرانی نخواهید داشت چون شرکت لیزرپارس‌تک در کنار بهترین کیفیت، قیمت به صرفه‌ای دارد و مشتری مدار است.

 

مطالب مرتبط:

 

پیشرفت دستگاه‌های حکاکی

حکاکی لیزری از زمان بوجود آمدنش، پیشرفت چشم‌گیری داشته است. برخلاف ماشین‌های مکانیکی، لیزر به جای ابزار برش، فقط مواد را علامت‌گذاری می‌کند. بیشتر حکاکی‌های جواهرات زیرمجموعه‌ای از حکاکی لیزری است. ماشین‌های لیزری جدید، نسبت به ماشین‌های قدیمی، جزئیات بیشتری دارند. لیزر دقیق می‌تواند بر روی دو سطح منحنی و صاف کار کند. امروزه ماشین‌های حکاکی کوچک نیز تولید می‌شود.

 

دستگاه حکاکی لیزری چگونه کار می‌کنند؟

در اصل حکاکی لیزری برای تمرکز پرتولیزر برای ایجاد علامت بر روی موادی مثل شیشه، چوب، فلز یا مواد دیگر طراحی شده است. این دستگاه با استفاده از لیزرها و آینه‌های قدرتمند، پرتو لیزر را بر روی یک جسم منعکس می‌کند. نور در فاصله مناسب متمرکز شده و در سطح قدرت مناسب تنظیم می‌شود تا علامتی از خود به جای بگذارد.

 

 

حکاکی لیزری چقدر طول میکشد؟

حکاکی لیزری می‌تواند از 5 ثانیه تا چند ساعت طول بکشد که این بستگی به مواد انتخاب شده برای حکاکی، اندازه طرح و قدرت لیزر دارد. پس اگر می‌خواهید بدانید طرح انتخابی شما چقدر زمان می‌برد، حتما به شرکتی که می‌خواهید خدمات حکاکی انجام دهید تماس بگیرید. اگرچه امکان دارد فرآیند حکاکی نسبتا سریع باشد و ممکن است مرحله زمان‌بر، آماده سازی ماده حکاکی و طرح در نرم‌افزار کامپیوتر و حذف هرگونه باقیمانده ناخواسته، پس از فرآیند حکاکی باشد.

 

چه نوع موادی را می‌توانیم حکاکی لیزری کنیم؟

تقریبا همه چیز را می‌توان حکاکی کرد مثل فلز، چرم، چوب، شیشه، پلاستیک. تا موقعی که جسم سطح سختی داشته باشد، احتمال حکاکی روی آن وجود دارد. آنچه که برای مواد مختلف متفاوت است، قدرت نور لیزر و تعداد اشعه‌های نور در هر اینچ است. مواد نرم‌تر مانند چوب یا پلاستیک به قدرت کمتری برای علامت‌گذاری نیاز دارند.

استفاده از انرژی بیش از حد می‌تواند موادی که می‌خواهید بر روی آن حک کنید را بسوزاند.مواد سخت‌تری مانند فولاد به قدرت بیشتری نیاز دارد تا اثری روی آن نقش ببندد. آنچه شما باید رعایت کنید تعادل بین قدرت و اشعه نور است تا با ویژگی‌های مواد همخوانی داشته باشد. اما تنظیمات خود دستگاه‌ هم به شما این امکان را می‌دهد که مناسب‌ترین قدرت را برای هر ماده انتخاب کنید.

 

لیزر برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

خواندن دیسک (DVD, CD, Blu-Ray)، اندازه گیری فاصله و سرعت، خواندن بارکد، تولید صنعتی، اسکن اسناد در چاپگر، درآوردن صدای مادرتان وقتی نور لیزر را در چشم برادرتان می‌اندازید(شوخی)، انجام عمل‌های پزشکی پیچیده، تراش سنگ‌های قیمتی و ساخت هولوگرام.

 

آیا درباره حکاکی فلزات چیزی می‌دانید؟

حکاکی فلز برای علامت‌گذاری متن، آرم، عکس، اعداد، کدهای دوبعدی و موارد دیگر استفاده می‌شود. صنایعی که فلز را حکاکی می‌کنند شامل جواهرات، پزشکی، خودروسازی، هوانوردی و انرژی می‌شود. حکاکی فلز روش‌های متفاوتی دارد که عبارت‌اند از: حکاکی با الماس Drag، صیقل دادن، حکاکی چرخشی، حکاکی پرتو لیزری.

 

مواد فلزی و غیر فلزی قابل حکاکی

‌آلومینیوم اولین ماده است که برای ساخت پلاک‌ها و تابلوها استفاده می‌شود. فولاد ضد زنگ، ماده بعدی است که به دلیل سخت‌تر بودن نسبت به بقیه مواد،  بادوام‌تر است. این ماده در کارخانه‌های مواد غذایی و بیمارستان‌هایی استفاده می‌شود. طلا و نقره جزء فلزات نرم هستند و به راحتی بریده می‌شوند. همانطور که در اول مقاله گفتیم، برای حکاکی غیر فلزی از دو دستگاه فیبر و CO2 استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها قادر به حکاکی بر چوب، پارچه، شیشه، اکرلیک و … است.

خدمات حکاکی لیزری

قضاوت با شما!

در شرکت لیزرپارس‌تک انواع خدمات حکاکی لیزری ارائه می‌شود که با یک بار سفارش مطمئن خواهید شد که هدف شرکت اول رضایت شما، دوم رضایت شما و بعد سود است. ایمیل شرکت در بالای صفحه سایت برای ارتباط با ما است. هرگونه سوال درباره به روز‌ترین قیمت‌ها دارید می‌توانید به ما ایمیل کنید و ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد. در ضمن به تفاوت قیمت دستگاه‌های مورد استفاده، در قسمت لیست قیمت‌ها توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =