انواع مختلف لیزرها می توانند انواع مواد و ضخامت ها را برش دهند. هر نوع ماده، فلز یا غیر فلز، ضخامت پیش فرض خود را برای برش لیزری دارد. به عنوان مثال، ضخامت فولاد برش لیزر 20 میلی متر است، اگر ضخامت بیشتر از 20 میلی متر باشد، دستگاه لیزر نمی تواند برش دهد، اگر از لیزر قدرتمند استفاده شود، هزینه به صرفه تری خواهد داشت.

 

همچنین شما می توانید مطالب مرتبط دیگر ما را مطالعه کنید:

 

بررسی ضخامت برش فلزی در فلزات و غیر فلزات

ضخامت برش لیزری بر روی انواع ورق های فلزی از جمله آهن، گالوانیزه، فولاد، برنج، مس، آلومینیوم و بسیاری از آلیاژهای دیگر متفاوت است. ضخامت برش لیزری در مواد غیر فلزی مانند شیشه انعطاف پذیر، تفلون، چوب، ام دی اف، فوم، مقوا متفاوت است. محاسبه ضخامت مواد برش بستگی به سختی و نوع ورق فلز دارد. در اینجا ضخامت برخی از این فلزات را نشان می دهیم که می توان آنها را لیزر کرد.

همانطور که گفته شد، اندازه برش های لیزری از 3 میلی متر تا 25 میلی متر در فلز متغیر است. همچنین سرعت برش به نوع لیزر، قدرت دستگاه و نوع ماده برش بستگی دارد. مواد سبک تر دارای سرعت برش لیزری بالاتر و مواد سنگین تر سرعت برش کمتری دارند.

برش لیزر مزایای خاص خود را دارد

در بخش بالا، ضخامت برش لیزری تمام فلزات را فهرست کرده‌ایم و متوجه شدیم که هر قطعه فلز ضخامت برش خاص خود را دارد و با تفاوت‌های ضخامت برش آنها آشنا شدیم. حال به طور خلاصه در مورد مزایای برش لیزری که نقطه مشترک همه برش ها از انواع مواد است صحبت می کنیم. دستگاه های برش لیزری بسیار کارآمد هستند و کیفیت را در صنعت بهبود بخشیده اند که بسیاری از صنایع را به این دستگاه ها وابسته کرده است.

دقت، سرعت، هزینه کم و کیفیت بالا از مزایای برش لیزری است. با برش لیزری، اجرای طرح های پیچیده آسان است. ایجاد سوراخ های بسیار کوچک در ورق های ضخیم یکی از قابلیت های دستگاه های لیزر بدون تغییر قطر سوراخ ها می باشد. در ضمن وقتی از لیزر برای برش استفاده می کنیم کار بسیار صاف است و دور کار چین خوردگی دارد و روی مواد برش زنگ زدگی نمی شود.

ضخامت برش فلزات

 

اندازه گیری ضخامت ورق ها

ورق ها دارای ضخامت های مختلفی هستند که کاربرد خاص خود را دارند. ضخامت برش لیزری همه ورق ها را نمی توان با یک دستگاه محاسبه و انجام داد. هر ورق بر اساس ضخامت با دستگاه مناسب و با طول موج خاص خود برش داده می شود. اصولاً از الیاف لیزر 750 و CO2 برای برش استفاده می شود. برگ ها بر اساس ضخامت برش به 5 دسته تقسیم می شوند. ورق های نازک، ورق های متوسط، ورق های ضخیم، ورق های بسیار سنگین، ورق های رنگی.

ورق های نازک و متوسط

دستگاه لیزر فیبر 750 برش بهینه ورقه های نازک را انجام می دهد. ورق های آهن و ورق های فولادی با گریدهای مختلف رایج ترین فلزات مورد استفاده در برش لیزری فلزات می باشند. صفحات فلزی با ضخامت بیش از 4 میلی متر و کمتر از 20 میلی متر را صفحاتی با ضخامت متوسط ​​می گویند. مناسب ترین توان دستگاه برش لیزر برای این دسته از صفحات دستگاه های 1 تا 2 کیلو وات می باشد.

ورق های ضخیم

ورق هایی با ضخامت بیشتر از 20 میلی متر و کمتر از 60 میلی متر را ورق های ضخیم می گویند. برای برش ورق، قدرت دستگاه باید حدود 3 کیلو وات باشد. پس ناگفته نماند که برش لیزری برای ورق های سنگین و ضخیم چندان رایج نیست. هنگام برش این نوع ورق از برش هوا، گاز یا پلاسما استفاده می شود، کیفیت برش را نمی توان با برش لیزری مقایسه کرد. صفحات بسیار سنگین با ضخامت بیشتر از 60 میلی متر و کمتر از 600 میلی متر صفحات سنگین هستند. این ورق ها با هوا، گاز و پلاسما برش داده می شوند.

 

کلام پایانی

مس، آلومینیوم، برنج، طلا و نقره از جمله فلزات غیرآهنی هستند که با دستگاه لیزر فیبر 750 قابل برش و حکاکی هستند. برای برش قطعات فلزی از ابزارهای مختلفی استفاده می شود. این به دلیل تفاوت در قدرت تجهیزات برش لیزری فلز با ضخامت های مختلف است. موادی که با لیزر قابل برش هستند فلزی یا غیر فلزی هستند و برش لیزری ضخامت ثابتی دارد. دوستان عزیز می توانید دستگاه های لیزر را از ما تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =