تجهیزات و قطعات فولادی به روش های مختلفی برش داده می شوند. یکی از روش های برش فلزات، برش لیزری قطعات فولادی بوده که با دقت بالایی انجام می شود. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع می پردازیم.

لیزر فلزات چیست

برش لیزری قطعات فولادی یک فرآیند صنعتی پیشرفته بوده که در آن از تکنولوژی لیزر برای برش و شکل دهی قطعات فلزی استفاده می شود. در این روش به دلیل دقت بالا، سرعت برش، و کیفیت خروجی محصولات، در صنایع مختلفی استفاده می شود که به عنوان مثال می توانیم به صنعت ساختمان، خودروسازی، صنعت دریایی، انرژی، مهندسی مکانیکی و غیره اشاره کنیم.

اهمیت برش لیزری قطعات فولادی

کاربرد گسترده

برش لیزری در تولید انواع قطعات فولادی استفاده می شود. از جمله می توانیم به برش انواع ورق ‌های فولادی، لوله ‌ها در ضخامت های مختلف و قطعات پیچیده ‌تر فلزی اشاره کنیم.

سرعت برش بالا

فرآیند برش لیزر فلزات به صورت خودکار و بسیار سریع انجام می‌ شود. این عامل باعث می شود زمان تولید قطعات فلزی به شدت کاهش یابد.

کاهش محسوس ضایعات فلزات

لیزر فلزات با دقت بالا انجام می شود. با توجه به دقت بالا، ضایعات مواد تولید شده کاهش می‌ یابد و در نتیجه به بهره‌وری منابع کمک می‌ کند. همچنین امکان ایجاد قطعات با شکل‌ ها و طرح‌ های مختلف با توجه به سفارش مشتری وجود دارد.

امکان برش متریال‌های مختلف

این فرآیند می ‌تواند بر روی متریال‌های مختلفی اعم از فولاد کربنی، استنلس استیل، آلومینیوم و مس انجام شود. برش لیزری فرآیندی پیشرفته و کارآمد در تولید صنایع مختلف است که باعث افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه ‌ها می ‌شود.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه برش لیزر، خدمات حک فلزات و غیر فلزات، قطعه سازی خم و برش و موارد مشابه، مجموعه لیزر پارس تک است. برای انواع برشکاری و موارد مشابه می توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

 

لیزر فلزات چیست

پیشنهاد مطالعه: حک لیزری

انواع فلزات قابل برش با دستگاه برش لیزر

دستگاه‌ های برش لیزر قادر به برش انواع مختلفی از فلزات هستند. می توانید انواع فلزات با ضخامت های مختلف را با لیزر برش دهید. انتخاب نوع فلز برای برش با دستگاه لیزر وابسته به توان و نوع لیزر، ضخامت متریال و موارد دیگری می ‌باشد. در ادامه به انواع فلزاتی که معمولاً با دستگاه برش لیزر برش داده می‌شوند، اشاره می کنیم.

انواع فولاد

انواع فولاد مانند فولاد کربنی به دلیل ویژگی ‌های منحصر به فرد خود مانند قدرت و مقاومت در برابر خوردگی به صورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در کنار فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ دارای مقاومت در برابر زنگ‌زدگی است و در صنایعی که نیاز به مقاومت در برابر زنگ‌زدگی دارند مانند صنعت غذایی و پزشکی استفاده می ‌شود. در نتیجه می توانید جهت برش فولاد از دستگاه لیزر فلزات استفاده نمایید.

آلومینیوم

آلومینیوم به دلیل وزن سبک و مقاومت در برابر خوردگی، در بسیاری از صنایع از جمله صنعت هوایی، خودروسازی و ساخت و ساز استفاده می ‌شود. برای افزایش دقت در برش می توانید از دستگاه برش فلزات استفاده نمایید.

مس و نیکل

مس و نیکل به دلیل خصوصیات حرارتی و مقاومتی آن مورد استفاده در صنایعی مانند صنایع الکترونیکی و الکتریکی قرار می‌ گیرد.

تیتانیوم

تیتانیوم فلزی بسیار گرانبها و قیمتی است. این فلز به دلیل ویژگی‌ های خاص مانند وزن سبک و مقاومت در برابر حرارت و خوردگی در صنایع پزشکی و هوافضا استفاده می ‌شود.

چدن

چدن فلزی بسیار مقاومی است. این فلز در صنایعی که نیاز به مقاومت در برابر فشار و سایش دارند مانند تولید قطعات خودرو استفاده می‌شود.

 

انواع فلزات قابل برش با دستگاه برش لیزر

جمع بندی

برش لیزری فرآیندی کنترل‌شده و دقیق است که به دقت انجام می‌شود و به تولید قطعات دقیق و با کیفیت بالا در فلزات مختلف کمک می‌کند. این فرآیند در صنایع مختلفی از جمله صنعت خودرو، صنایع دریایی، ساخت و ساز، و صنعت فلزات استفاده می‌شود.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه برش لیزر، خدمات حک فلزات و غیر فلزات، قطعه سازی خم و برش و موارد مشابه، مجموعه لیزر پارس تک است. برای انواع برشکاری و موارد مشابه می توانید به این مجموعه مراجعه کنید. بحث امروز ما در مورد برش لیزری قطعات فولادی بود. امیدواریم این بحث مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 20 =