با دستگاه برش لیزر فلزات و کاربردهای آن آشنا هستید؟ آیا می دانید دستگاه برش لیزر فلزات جهت چه کاری استفاده می شود؟ با نحوه کارکرد و مزیت های آن آشنایی دارید؟ دستگاه برش لیزر فلزات کاربردهای زیادی دارد و در صنایع مختلف به کار می رود، سرعت، کیفیت و دقت این دستگاه موجب شده است که بتواند قطعات بزرگ را نیز به آسانی برش دهد. در این مقاله به موضوع دستگاه برش لیزر فلزات و کاربردهای آن می پردازیم.

دستگاه برش لیزر فلزات

دستگاه برش لیزر فلزات نوعی دستگاه است که با بهره گیری از نور لیزر می تواند قطعات کار را به اندازه های دلخواه برش دهد که این برش لیزری با تمرکز کردن لیزر بر روی قطعه انجام می شود. این دستگاه کاربردهای مختلفی دارد و سرعت کیفیت و هم چنین دقت بالای آن در مقایسه با دیگر دستگاه ها موجب شده است که بتواند قطعات بزرگ را نیز به آسانی برش دهد.

 

پیشنهاد مطالعه : مقاله برش co2

کاربردهای دستگاه برش لیزری

دستگاه برش لیزری برای مواردی مانند تبلیغات مد، تبلیغات پوشاک و غیره استفاده می‌ شود و موجب تحولات بسیاری در این خصوص نیز شده است. برخی از کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

  1. کاربرد در تبلیغات

در صنایع برای قسمت های مختلف دستگاه برش لیزر کاربرد دارد و یکی از این حوزه ها در زمینه تبلیغات می باشد که جهت ساختن تندیس های تبلیغاتی، تابلوهای تبلیغاتی از نوع چلنیوم، استندهای فروشگاهی و استندهای نمایشگاهی استفاده می شود. در این نوع تبلیغات دستگاه های لیزر به طور معمول به صورت برش و حکاکی پلکسی کاربرد دارد.

  1. دستگاه برش لیزر برای صنعت چرم

برش چرم پیش تر به وسیله روش‌ های سنتی انجام می‌ شد، اما در حال حاضر دستگاه های لیزر این کار را آسان کرده اند و دقت و سرعت برش دادن آن ها نیز بالا رفته است. علاوه بر این جهت برش دادن موارد مانند نمد و موارد مشابه استفاده می شود. در حال حاضر نیز به طور وسیعی استفاده کردن از آن گسترش پیدا کرده است.

دستگاه برش لیزر برای صنعت چرم

  1. دستگاه برش برای معرق کاری

سابقا معرق کاری با استفاده از دست و برخی ابزار آلات دستی انجام می شد که این کار زمان بر بود و دقت بالایی را نیز نیاز داشت، گاهی اوقات نیز خطاهایی در این کار پیدا می شد، اما امروزه دستگاه های برش توانستند کار تولید کنندگان را آسان کنند. به این ترتیب کارهای معرق کاری به تعداد زیاد، ارزان تر و با ظرافت و زیبایی بیش تری انجام می شود.

  1. دستگاه برش برای صنعت کاغذ

مورد دیگری که می توان از دستگاه برش استفاده کرد، در صنعت کاغذ و مقوا می باشد. این کار پیش تر با قیچی، قالب و یا تیغه های مخصوص انجام می شود که البته دشوار و زمان‌ بر بود، اما در حال حاضر دستگاه برش این کار را آسان کرده است و با دقت زیادی می شود برش دادن مقوا و کاغذ را انجام داد.

  1. کاربرد دستگاه لیزر برای صنعت برق

در جهت سوراخ کاری و هم چنین ساختن بسیاری از بردهای الکترونیکی از دستگاه های قدیمی استفاده می شد، اما در حال حاضر دستگاه های لیزری این کار را با دقت و سرعت بالایی انجام می دهند که البته این کار از ظرافت و زیبایی خاصی نیز برخوردار است.

  1. دستگاه لیزر برای بسته بندی

مورد دیگر استفاده کردن از بسته بندی در صنایع مختلف است که امروزه این دستگاه ها حکاکی و برش هایی را نیز برای بسته بندی ها ایجاد می کنند. دستگاه های لیزر می توانند مهر و موم کردن و بسته بندی محصولات مختلف را به صورت کاملاً تخصصی انجام دهند و به این شکل زیبایی خاصی نیز به این بسته بندی ها می بخشند. که از آن جمله می توان به بسته بندی کردن مواد غذایی، مواد دارویی و مواد آرایشی بهداشتی، جواهرات و غیره اشاره کرد.

  1. دستگاه برش برای صنایع چوبی

از جمله بهترین و مهم ترین ویژگی هایی که دستگاه های چوب برش دارند این است که صنعت چوبی را دچار تغییر و تحول کرده اند و در ساخت بسیاری از مصنوعات چوبی مانند مبلمان، دکوراسیون ها و غیره به کار می روند. برای آشنایی با دیگر کاربردهای دستگاه لیزر سایت لیزر پارس تک را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − سه =