دقت و سرعت در برش ورق گالوانیزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با ما همراه باشید تا به بررسی دستگاه برش ورق گالوانیزه بپردازیم.

دستگاه برش ورق گالوانیزه چیست؟

دستگاه برش ورق گالوانیزه یک دستگاه صنعتی بوده که برای برش و شکل‌دهی ورق ‌های گالوانیزه به کار می ‌رود. ورق ‌های گالوانیزه ورق‌ های فلزی هستند که با پوشش لایه ‌ای از روی، آهن و استیل یا فولاد تقویت شده ‌اند. پوشش گالوانیزه به صورت یک لایه نازک از روی به ورق اضافه می ‌شود تا مقاومت آن افزایش یافته و ضدزنگ شود.

اجزای دستگاه برش ورق گالوانیزه

دستگاه برش ورق گالوانیزه معمولاً از تیغه ‌های برش یا شبکه برشی استفاده می‌ کند تا ورق‌ها را به ابعاد مورد نیاز ببرد. این دستگاه‌ ها می‌ توانند برش‌ های مستقیم و یا برش‌های شکل ‌دار را انجام دهند. به عنوان مثال می توانیم به خمیدگی، خم کردن یا سوراخ کردن توسط لیزر اشاره نماییم. در ادامه به کاربرد ها و ویژگی های لیزر فلزات می پردازیم.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه برش لیزر، خدمات حک فلزات و غیر فلزات، قطعه سازی خم و برش و موارد مشابه، مجموعه لیزر پارس تک است. برای انواع برشکاری و موارد مشابه می توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

مهم ترین ویژگی‌ های دستگاه برش ورق گالوانیزه

دقت و سرعت برش

این دستگاه‌ دارای دقت بسیار بالا در برش و شکل ‌دهی ورق ‌ها بوده و می ‌توانند برش‌ های دقیق و مشخصی برای کاربران انجام دهد. سرعت برش بستگی به موارد مختلفی دارد. از جمله می توانیم به نوع دستگاه، اندازه ورق و ضخامت آن اشاره کنیم. در نتیجه این دستگاه می ‌توانند با سرعت ‌های مختلف با توجه به پارامتر های بررسی شده برش نماید.

شکل‌دهی به اشیا و متریال مورد نظر

این دستگاه‌ ها قابلیت شکل‌ دهی ورق‌ ها را نیز دارا هستند، که برای تولید قطعات و کار های خاص بسیار مفید است. به صورت کلی دستگاه ‌های برش ورق گالوانیزه باعث افزایش کارایی و تولید در صنایع مختلف می ‌شوند.

برش با تکنولوژی کامپیوتری

بسیاری از دستگاه‌ های لیزر فلزات دارای کنترل دیجیتال بوده که برای کنترل دقیق فرآیند برش از تکنولوژی برش کامپیوتری استفاده می شود. با ارائه فایل شبیه سازی به دستگاه لیزر، برش بی نقص و دقیقی انجام می دهد.

ویژگی‌ های دستگاه برش ورق گالوانیزه

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با دستگاه برش فلزات و غیر فلزات همراه با کاربردشان

کاربرد های دستگاه برش ورق گالوانیزه

صنعت خودروسازی

در صنایع خودروسازی، از ورق ‌های گالوانیزه برای تولید قطعات خودرو مانند بدنه خودرو، گلگیر ها و قطعات داخلی استفاده می شود. دستگاه برش ورق گالوانیزه برای برش این ورق‌ ها به شکل و ابعاد دقیق مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

تولید صنایع الکترونیکی

در تولید قطعات الکترونیکی، از ورق‌های گالوانیزه برای ساخت تجهیزات کامپیوتری و پوشش‌های محافظ استفاده می‌شود. دستگاه برش ورق  در این صنایع برای تولید تجهیزات گوشی تلفن بسیار حائز اهمیت است.

تولید ماشین‌آلات صنعتی

در تولید قطعات و ماشین‌آلات صنعتی، از ورق ‌های گالوانیزه برای تنظیم و تشکیل اجزای مختلف به کار می‌روند. پس می توانید از دستگاه لیزر فلزات برای تولید قطعات ماشین آلات استفاده نمایید.

تولید محصولات فلزی

دستگاه برش ورق  در تولید محصولات متنوع فلزی مانند قطعات فلزی دکوراتیو، بخش های مختلف خودرو، وسایل منزل و غیره مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

"کاربرد

چرا از ورق های گالوانیزه استفاده کنیم؟

ورق گالوانیزه به صورت ضد زنگ طراحی می شود. برای مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدن، ورق گالوانیزه استفاده می‌ کنند. انواع ورق گالوانیزه نیز مقاوم به عوامل جوی مانند باران، برف و آفتاب است. در نتیجه دچار پوسیدگی نمی شود.

از ورق گالوانیزه در انواع صنایع از جمله ساختمان‌ سازی، صنایع خودرو سازی، تولید قطعات الکترونیکی و ساخت وسایل منزل استفاده می‌ شود. این ورق ‌ها به راحتی قابل شکل‌ دهی برای تولید قطعات و محصولات مختلف هستند. ورق‌ های گالوانیزه معمولاً دارای عمر طولانی هستند و مقاومت آن ها در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی به مدت طولانی حفظ می ‌شود.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد دستگاه برش ورق گالوانیزه بود. در این بحث به ویژگی های ورق گالوانیزه و دستگاه برش فلزات پرداختیم. یکی از مجموعه های معتبر در زمینه برش لیزر، خدمات حک فلزات و غیر فلزات، قطعه سازی خم و برش و موارد مشابه، مجموعه لیزر پارس تک است. برای انواع برشکاری و موارد مشابه می توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + نوزده =