قطعا می‌دانید که همیشه قیمت فلزات، از غیر فلزات بیشتر بوده است چون پیدایش و استخراج آن مشکل بوده و هست. همین مورد باعث می‌شود راجع به قیمت برس لیزری فلزات هم حدس‌هایی زده باشید. البته لازم به ذکر است که جنس، ضخامت فلز هم در تعیین قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. اما شک نکنید که اولین دغدغه لیزرپارس‌تک رضایت شما است و به صرفه‌ترین قیمت را برای شما در نظر میگیریم.

سایر مطالب

حک فلزات و غیر فلزات

قطعه سازی خم و برش

همه ‌نکاتی که باید درباره‌ی برش لیزری فلزات بدانید!

استفاده از دستگاه‌های برش لیزر فلزات آسان‌تر، ایمن‌تر، انعطاف‌پذیر‌تر و مقرون به صرفه‌تر شده است. دستگاه برش لیزری فلزی جزء اصلی ماشین‌آلات و تولید در سرتاسر جهان است. از این دستگاه در مشاغل کوچک فلزکاری، شرکت‌های معماری، سرگرمی و حتی برای کسانی که ممکن است نیاز به برش چندین ورق فلزی، لوله و میله‌‌ها داشته باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برش لیزری فلزات دو نوع دارد، CO2 و فیبر. بعضی ها معتقدند که فیبر از CO2 بهتر است چون سریع‌تر قطعات را  برش می‌دهد، پرتو کوچک‌تری دارد و دقیق‌تر است و برق کم‌تری را مصرف می‌کند. همچنین کار با لیزرهای فیبر آسان‌تر است. با این‌ حال، لیزرهای فیبر معمولا دو برابر لیزرهای CO2 قیمت دارد و نمی‌توانند طیف وسیعی از مواد را برش دهند.

عواملی که روی قیمت برش لیزری فلزات تاثیر میگذارند

اگر شما  نیز از آن دسته افرادی باشید که قبل از خرید، قیمت را میپرسند میدانید که در این شرایط اقتصادی، اولین شرط خرید افراد، قیمت خوب و جنس خوب  است. اما در برش لیزری  فلزات، قیمت گذاری بر اساس تعداد قطعات مورد نیاز شما، ضخامت فلز و جنس فلزی است که انتخاب خواهید کرد.

1: جنس فلز انتخابی

اولین و مهم‌ترین موردی که روی قیمت برش لیزری فلزات اثر دارد، جنس فلز انتخابی شما است. چون زمانی که دستگاه برش روی قطعات فلزهای گوناگون می‌گذارند متفاوت است. یعنی گاز بیشتری برای ایجاد نور لیزر مصرف می‌کند و این به این معناست که برق بیشتری در این زمان مصرف شده است. برای مثال زمان برش آلومینیوم با آهن فرق دارد پس قیمت این دو هم مسلما یکی نخواهد بود.

2:ضخامت فلز انتخابی

ضخامت فلز هم مانند جنس فلز از اهمیت زیادی برخوردار است چون هرچقدر دستگاه، مورد استفاده و فشار زیادتری برای برش قرار بگیرد از عمر آن کم می‌شود و متحمل هزینه تعمیر خواهد بود. مثلا آهن با ضخامت 1 میلی‌متر از آهن با ضخامت 5 میلی‌متر کمتر زمان برای برش مصرف می‌کند و همین هزینه‌ای که شما باید  پرداخت کنید را کم‌تر می‌کند.

عواملی که روی قیمت برش لیزری فلزات تاثیر میگذارند

موادی که می‌توان آن‌ها را با دستگاه برش لیزری فلزی، برش داد!

برش موادی مثل مقوا و کاغذ و چوب به راحتی انجام می‌شوند چون به راحتی نور را جذب می‌کنند و می‌سوزنند اما فلز منعکس کننده نور و رسانای گرماست، یعنی لیزر باید ناحیه کوچک‌تری را در معرض نور لیزر قرار دهد تا ماده برش داده شود. فلزات مختلف خاصیت‌های مختلفی دارند و این  به  معنی این است که  روی نحوه برش اثر می‌گذارند. در زیر، بعضی از موادی که قابل برش هستند آمده است.

1.فولاد:

درجه انعکاس کم، بادوام، برش آسان با لیزرهای فیبر و لیزرهای پرقدرت

CO2. 2.مس:

درجه بازتابی متوسط رو به بالا، رسانایی بسیار بالا، ورق‌های زیر0.5 میلی‌متر به راحتی با لیزرهای فیبر بریده می‌شوند.

3.برنج:

درجه انعکاس متوسط-بالا، مشابه اما سخت‌تر از مس،ایدهآل برای نیتروژن

4. آلومینیوم:

درجه بازتابی متوسط رو به بالا، نرم اما محکم، قابل برش با لیزرهای فیبر اما با لیزر CO2 بسیار دشوار است.

5.فولاد ضدزنگ:

بازتابی بالا، بادوام، مقاوم در برابر خوردگی.

بهتر است کار برش فلزات را به ما بسپارید

دستگاه برش لیزری همان اندازه که برای استفاده راحت و آسان است، به همان اندازه هم می‌تواند خطرناک باشد چون فلز‌های گوناگون بر اثر جذب گرما، واکنش‌های شیمیایی تولید می‌کنند که اگر مراقبت‌های لازم را انجام ندهید ممکن است برای دستگاه تنفسی و چشم‌هایتان مشکل ایجاد کند. در شرکت لیزرپارس‌تک همیشه در حین انجام کار، تجهیزات ایمنی پوشیده می‌شود و یک کپسول آتش‌نشانی برا احتیاط در دسترس است

کلام آخر

شرکت لیزرپارس‌تک، قبل از راه‌اندازی کار خود، بر روی انواع مواد تحقیق و آزمایش انجام داده است که در انجام کارهای شما عزیزان، مشکلی پیش نیاید و به بهترین حالت و در اسرع وقت کار شما انجام شود. پس با اطمینان خاطر کارهایتان را به ما بسپارید. امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا درک بهتری از قیمت برش لیزری فلزات داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 11 =