خم کردن ورق‌های فلزی در صنایع مختلف با اهداف متفاوت انجام می‌شود. برای اینکه بتوانیم ورق‌های فلزی و فولادی را به اشکال مختلف فرم دهیم بدون اینکه تغییری در ضخامت ورقه‌ ورق رخ بدهد و یا ورق دچار ترک و شکستگی شود، نیاز به دستگاه و تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز داریم. اگر روش‌های مختلف خمکاری ورق را مطالعه نمایید متوجه خواهید شد که پیشرفت تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر آمده و راهکار‌هایی را ارائه کرده است تا صنعتگران بتوانند با ظرأفت بسیار بالا فرآیند خمکاری ورق را با بازدهی زیاد انجام دهند. در این مطلب روش‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی برای افزایش دقت خمکاری ورق را برای شما توضیح می‌دهیم.

مطالب مرتبط :

معرفی تکنولوژی‌های جدید برای خمکاری ورق با ظرافت بالا

تمام صنعت گرانی که فرآیند خمکاری ورق را انجام می‌دهند، در حال حاضر از تجهیزات مدرن و تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کنند چون می‌دانند که با این کار ظرافت و دقت خمکاری ورق بیشتر شده و در نتیجه راندمان کاری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. در حالی که در روش‌های قدیمی خمکاری ورق، آسیب جدی به قطعات فلزی وارد می‌شد که همین مسئله کیفیت کاری را پایین می‌آورد و در نتیجه ضرر زیادی را برای صنعتگران به همراه داشت. دو مورد از تکنولوژی‌های پیشرفته برای خمکاری ورق با ظرأفت بالا عبارتند از:

به ‌طورکلی جوش لیزر یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که در صنعت برای کار با فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال حک لیزری، خمکاری ورق، چاپ فلزات و… از جمله مواردی هستند که به کمک دستگاه جوش لیزر انجام می‌شوند. آنچه باعث شده است که خمکاری ورق با کمک جوش لیزر نسبت به روش‌های سنتی ارجح شود، بحث نحوه اجرای کارت است. در فرآیند جوش لیزر، اشعه‌های لیزر به سطح ورق تابیده می‌شود و در نتیجه به صورت غیر مستقیم باعث افزایش دما در ورق‌های فولادی خواهد شد. این تنش حرارتی که به ورق‌ها اعمال می‌گردد باعث می‌شود شرایط برای اعمال زاویه در داخل ورق فلزی فراهم شده و در نتیجه به راحتی می‌توانیم ورق را به فرم مورد نظر خود تغییر دهیم. جوش لیزر به ساختار داخلی ورق آسیبی وارد نمی‌کند بنابراین خمکاری ورق با لیزر به عنوان یک روش پربازده، ظریف، دقیق و بدون آسیب به ورق‌های فلزی شناخته شده است.

آخرین تکنولوژی پیشرفته برای خمکاری ورق دستگاه پنل بندر یا خم کن پیشرفته نام دارد. این دستگاه به صورت کاملاً اتوماتیک فرآیند خم کردن تمامی قطعات فلزی را انجام می‌دهد. مهمترین مزایای خمکاری ورق با پنل بندر عبارتند از:

–  میزان انعطاف‌پذیری در فرآیند خمکاری ورق افزایش پیدا می‌کند.

–  از آنجایی که نیاز به تعویض قالب نیست، بنابراین راندمان کاری دستگاه افزایش خواهد یافت و شما می‌توانید برای خم‌های متفاوت از این دستگاه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

–  سرعت عمل با استفاده از دستگاه پنل بندر بسیار بالا است. کافی است یک اپراتور در کنار دستگاه بایستد و ورق فولادی را وارد و خارج کند. دستگاه پنل بندر به صورت اتومات تمامی مراحل خمکاری ورق را انجام خواهد داد.
هزینه خمکاری ورق با تکنولوژی‌های پیشرفته

دقت خمکاری ورق

همه صنعتگران به دنبال این هستند که بتوانند خمکاری ورق را با ظرأفت بالا، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با قیمت مناسب انجام دهند تا در این صورت بازدهی کاری آن‌ها بیشتر ‌شود. به طور کلی روش مورد استفاده برای خمکاری ورق، نوع فلزات و میزان تغییر فرم در داخل فلز، عوامل مهمی هستند که بر روی هزینه خمکاری ورق تأثیر می‌گذارند. مسلما زمانی که به سراغ روش‌های پیشرفته مانند دستگاه پنل بندر می‌رویم هزینه‌ها برای ما افزایش پیدا خواهد کرد.

اما فراموش نکنید سرعت عمل در این روش‌ها بالاتر است پس تولید روزانه شما بیشتر خواهد شد. برای مثال در خمکاری ورق با جوش لیزر نسبت به روش‌های سنتی، میزان تولید روزانه افزایش پیدا می‌کند . همچنین دقت خمکاری ورق هم بیشتر می شود. سخن پایانی در صورتی که برای تهیه انواع تجهیزات جهت خمکاری ورق به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید به سایت لیزر پارس تک مراجعه کنید. کارشناسان ما به صورت آنلاین و تلفنی پاسخگوی تمامی سؤالات شما هستند.همچنین شما می‌توانید وارد سایت شوید، قیمت کلیه تجهیزات مربوط به خمکاری ورق را ملاحظه کرده و قیمت محصولات ما را با سایت‌های دیگر مقایسه کنید. در صورت تمایل برای خرید، می‌توانید از کارشناسان فروش ما در این زمینه راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =