دستگاه برش پانچ سی ان سی برای برش کاری و ایجاد سوراخ در انواع متریال های مختلف کاربرد دارد. با ما همراه باشید تا جزییات این دستگاه را بررسی کنیم.
پانچ دستگاهی است که باعث ایجاد سوراخ در متریال های مختلف از جمله ورق های فولادی می شود. برش پانج به روش مختلف ایجاد می شود که به صورت ساده با دست یا با دستگاه می توانید کنترل نمایید.

 

دستگاه برش پانچ سی ان سی

 

 

پانچ CNC

امروزه پانچ انواع فلز با دستگاه سی ان سی انجام می شود که قابلیت کنترل شبیه سازی و کامپیوتری وجود دارد. سی ان سی در واقع دستگاهی است که به صورت مکانیکی با استفاده از کامپیوتر دستورات لازم را جهت انجام انواع برش ها انجام می دهد. این روش یکی از جدید ترین عملیات انجام شده توسط سی ان سی بوده که برای انواع ورق های فلزی و غیر فلزی انجام می شود.

 

مطالب مرتبط:

جوش لیزر

لیزر غیر فلزات

آشنایی با موتور لیزر

 

مزایا دستگاه برش پانچ سی ان سی

در قدیم پانچ متریال های مختلف به شکل دستی انجام می ‌شد. که قابلیت برنامه ریزی نداشته و به صورت دقیق انجام نمی‌ شد. دستگاه پانچ امروزی دقت بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین دارد. می توانید اشکال پیچیده و سه بعدی را توسط دستگاه پانچ سی ان سی برشکاری و طراحی نمایید. هزینه خرید و ساخت دستگاه برش سی ان سی کمتر از سایر دستگاه های پیشرفته برش بوده و به صورت مقرون به صرفه می توانید عملیات خود را به صورت دقیق انجام دهید. در ادامه به صورت مفصل به کاربرد ها و ترتیب عملیات این دستگاه اشاره می کنیم.
سرعت این دستگاه نسبت به مدل‌های پیشین بیشتر بوده و قابلیت طراحی بر روی انواع متریال های مختلف از جمله فولاد، آلومینیوم و متریال های غیر فلزی را دارد. ایجاد سوراخکاری همزمان با استفاده از دستگاه برش پانچ سی ان سی برای چندین قطعه وجود داشته و امکان حکاکی وجود دارد. در نهایت میزان تولید ضایعات توسط پانچ سی ان سی بسیار کمتر از نوع دستی آن است.

 

کاربرد های دستگاه CNC

اگر نگاهی به صنایع مختلف امروزی داشته باشید، می‌ بینید که در تمامی صنایع از جمله صنایع غذایی، شیمیایی، انرژی، خودروسازی و غیره کاربرد دارد. به عنوان مثال می توانیم به ساخت دیواره های آسانسور، حفاظ های هواکش، موتور خانه ها، لوازم برقی، تجهیزات اماکن ورزشی، پروژه های صنعتی، بهداشتی، شیمیایی، کشاورزی و غیره اشاره نماییم. برای مشاهده انواع دستگاه برش پانچ سی ان سی و اطلاعات کاربرد آن می توانید با کارشناسان سایت لیزر پارس تک در ارتباط باشید.

 

دستگاه برش پانچ سی ان سی

 

 

مراحل انجام بر پانج سی ان سی

برای انجام پرس کاری و برش طرح مورد نظر ابندا باید توسط دستگاه و نرم افزارهای اتوکد و سایر نرم افزار های شبیه سازی طراحی می شود. طرح مورد نظر برای انجام پردازش به دستگاه پانچ ارسال می شود. دستگاه پانچ طبق عملیات اختصاصی خود در جای مناسب قرار گرفته و با توجه به ابعاد قطعه مورد نظر عملیات درخواست شده را انجام می دهد. دستگاه پانچ قابلیت انجام عملیات پی در پی و طراحی اشکال پیچیده تر را دارد.

 

عملیات های کاربردی پانچ سی ان سی

سوراخکاری عمده ترین کاربرد و عملیات دستگاه برش پانچ سی ان سی بوده که از ابزار استوانه ای در وسط ورق سوراخ ایجاد می کند. در کنار سوراخ کاری برای ایجاد انواع شکاف با ابعاد مورد نظر در اشکال لوزی، مربع و اشکال مورد نظر می توانید از دستگاه استفاده کنید. برای سوراخکاری و برش های پی درپی نیز قابلیت انجام دارد. اگر قصد جداسازی، خمکاری و برش قطعه مورد نظر را دارید، می توانید از دستگاه سی ان سی استفاده نمایید. در نظر داشته باشید به غیر از موارد گفته شده، برای پرس های نواری بدون ایجاد ضایعات می ‌توانید از دستگاه پانچ استفاده کنید.

 

جمع بندی

دستگاه سی ان سی در اشکال مختلف و کاربرد های متفاوت طراحی شده است. که قابلیت انجام عملیات برای متریال های فلزی و غیرفلزی را مهیا می‌ کند. اگر قصد خرید دستگاه برش پانت سی انسی را دارید، می توانید با کارشناسان سایت لیزر پارس تک در ارتباط بوده و مشاوره های لازم جهت خرید محصول مورد نظر را دریافت کنید. برای مشاهده قیمت و اطلاعات به روز ترین تجهیزات صنعتی با شرکت در ارتباط باشید. بحث امروز ما در مورد معرفی و بررسی دستگاه برش پانچ سی انسی بود. برای اطلاعات بیشتر با مقالات ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هجده =