اگر می‌خواهید بدانید که دستگاه برش CO2 دقیقا برای چه کار‌هایی مورد استفاده قرار میگیرد. این مطالب را تا آخر مطالعه کنید. این دستگاه می‌تواند کسب و کار شما را رونق دهد و در کمترین زمان، بهترین نتیجه و محصول را به شما عرضه کند. علاوه بر این‌ها قابلیت برش دادن مواد فلزی و غیر فلزی را دارد که نکته ی بسیار مثبتی است. شما را از همه جهات آسوده خاطر می‌کند.

همچنین بخوانید:

برش سرد فلز

دستگاه برش co2

 

حکاکی، چاپ، طراحی و برش

شرکت لیزر پارس تک در زمینه های حکاکی، چاپ، طراحی و برش لیزری فعالیت می‌کند. حکاکی و برش لیزری می‌تواند متون، آرم‌ها، اعداد یا تصاویر را ساپورت کند. و هیچ مشکلی در پردازش و برش آن‌ها نخواهد داشت. چون در این دستگاه از بالاترین نوع تکنولوژی استفاده شده و برای پروژه‌‌های خلاقانه، نمونه‌سازی و تولید اجسام صنعتی به درد همه‌ی افراد خواهد خورد.

 

مزایای دستگاه برش CO2 که دید شما را عوض خواهد کرد!

تقریبا تمام مواد با این دستگاه قابل برش هستند از جمله چوب، پلاستیک، کاغذ، چرم، شیشه و غیره. یکی از مزایایی که نمی‎‌‌توان از آن چشم پوشی کرد این است که مواد دورریز و غیر قابل استفاده را به حداقل می‌رساند. مزیت دوم قدرت پردازش و زمان کم است چون در زمان حداقل، حداکثر کارکرد را دارد که شما را متعجب می‌کند.
معروف ترین شعارش، سرعت بیشتر و سود بیشتر است که واضح به ما می‌فهماند که برای بالاترین انتظارات مشتری طراحی شده است. سومین مزیت دستگاه این است که بدون تماس و با استفاده از نور لیزر می‌تواند اجسام را با دقت زیاد برش دهد یا حکاکی کند که شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین مواردی است که توجه خیلی از افراد را به خود جلب می‌کند.

 

با نحوه‌ی کار دستگاه برش CO2 آشنا شوید!

این دستگاه برش خودکار است یعنی نیاز به تنظیم دستی فاصله‌ی مرکزی بر اساس نوع و ضخامت مواد را ندارد. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در زمان و حذف اشتباهات احتمالی می‌شود. در متون بالا گفتیم که دستگاه به اشیا, برخورد ندارد و همین ویژگی عامل سرعت بالای آن و طولانی‌تر شدن عمر دستگاه می‌شود همچنین هزینه آسیب احتمالی که قرار است به آن وارد شود را کاهش می‌دهد.
برای توضیح نحوه کار تخصصی‌تر می‌توان گفت که معمولا دستگاه‌های CO2 پرتو لیزر را در یک لوله شیشه‌ای مهر و موم شده تولید می‌کنند که با گاز‌هایی همچون دی اکسید کربن پر شده‌اند. یک ولتاژ بالا در لوله جریان پیدا می‌کند و با ذرات گاز واکنش نشان ‌می‌دهد که با این عمل انرژی افزایش می‌یابد و نور تولید می‌شود. محصول چنین نوری گرما است. گرما آنقدر قوی است که می‌تواند مواد را ذوب کند.

 

 

دستگاه برش co2

انواع دستگاه‌های CO2

نوع اول دستگاه لیزری رومیزی کوچک است که برای مشاغل کوچک و دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد که ابعاد 400 میلی متر تا 600 میلی متر را ساپورت می‌کند. این دستگاه برای سرگرمی و مشاغل، عالی هستند و آنچنان جایی را اشغال نمی‌کنند و برای ساخت نام تجاری محصول، زیر لیوانی و برچسب نام‌ها استفاده می‍‌شود.
همچنین به دانش آموزان در پروژه‌های روزانه ی آن‌ها کمک می‌کند. چون قادر به برش مواد چوبی، سنگی‌، فلزی، مقوایی و پلاستیکی است. اما ضخامت مواد هم بسیار مهم است چون بیش از ضخامت گفته شده، نمیتواند اجسام و مواد را برش دهد. نوع دوم دستگاه لیزری با اندازه‌ متوسط است. این دستگاه کم هزینه، عملیات برش، علامتگذاری و حکاکی را انجام می‌دهد که برای صاحبان مشاغلی همچون مهندسان و تولیدکننده‌گان تازه‌کار مناسب است.
محدوده‌ی برش آن‌ها معمولا از 600 میلی متر تا 900 میلی متر است. نوع سوم هم دستگاه لیزر صنعتی بزرگ است که ابعاد 1000 میلی متر تا 1200 میلی متر را ساپورت میکند. همینطور که از اسمش پیدا است برای ساخت و پردازش پروژه‌های بزرگ است. اگر صاحب یک شغل هستید و نیاز به ساختن اجسام بزرگ مثل تابلو، مبلمان و غیره دارید، این دستگاه را مدنظر داشته باشید.

 

 

حرف آخر

آیا این مقاله توانست به شما در انتخاب دستگاه CO2 کمک کند؟ به این نکته توجه داشته باشید که همه چیز مزایا و معایبی دارند پس سعی کنید جوانب را در نظر داشته باشید. این احتمال هست که هیچ دستگاهی وجود نداشته باشد که تمام نیاز‌های هر کسب و کاری را برآورده کند و این مطلب حائز اهمیت است که انتخاب بسیار سخت و گیج‌کننده پس مطالب را برای بار دوم بخوانید و همه‌ی جوانب را بسنجید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه حضوری به شرکت های ساخت این نوع دستگاه‌ها، سوالات تخصصی تر را از آن‌ها بپرسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =