حکاکی روش های مختلفی دارد، از دیرباز تا به امروز این روش ها مورد توجه بوده و هست. لذا دستگاه حکاکی لیزری امروزه کار را برای حکاکی آسان‌تر کرده و سرعت آن را بالاتر برده و کیفیت آن را بهبود بخشیده است. از بهترین دستگاه ها می توان به دستگاه های لیزری اشاره کرد که با کمک از لیزر بارکدی را بر روی سطوح متفاوتی مانند فلز ایجاد می‌ کند. زمانی که شما می خواهید برچسب بارکد یک محصول را بر روی آن درج کنید و این برچسب های بارکد مانند، پیچیدگی خاصی دارند، می توانید از دستگاه های لیزر برای هک این بارکد ها استفاده کنید.
این یک مثال بسبار ساده بود برای اینکه کارایی دستگاه های حکاکی لیزر را متوجه شوید. ما می‌ خواهیم در این متن به بررسی دستگاه حکاکی لیزر و کیفیت آن و مزیت هایی که این دستگاه‌ ها دارند بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید اطلاعاتی در این مورد به دست بیاورید، با ما تا پایان این متن همراه باشید.

 

مطالب مرتبط:

برش لیزری در صنایع

معرفی انواع روش و نحوه برش فلزات

 

تاریخچه حکاکی بر روی سطوح مختلف

 

هنر حکاکی از هنرهای می‌باشد که از قدیم الایام تا امروز مورد توجه بوده و خواهد بود. انسان های اولیه با استفاده از هنر حکاکی تمام اطلاعات خود را برای ما به جا گذاشته اند. شما اگر غارهای قدیمی و ماقبل تاریخ را مشاهده کنید، نقاشی ها و یا حکاکی هایی را می بینید که اطلاعات زیادی از آن زمان به ما می‌ دهد. این حکاکی ها از گذشته تا به امروز وجود داشته و نمونه‌ های آن تفاوت دارد.
لذا امروزه با استفاده از دستگاه های حکاکی، کیفیت بالاتری را در حک می‌ بینیم. در قدیم الایام از قلم و چکش و یا هر چیز نوک تیزی برای حکاکی استفاده می کردند. در حال حاضر دستگاه های حکاکی لیزری را مشاهده می کنیم که سرعت بسیار بالایی را دارند و بسیار دقیق، هر آنچه را که ما نیاز داشته باشیم بر روی چوب، سنگ، شیشه، پلاستیک، پارچه، چرم و فلزات حکاکی می کنند. اما اینکه مشخصات فنی این ماشین ها چه می باشد و بر روی چه چیزهایی می توان از آن ها استفاده کرد، سوالی است که برای بسیاری از افراد به وجود خواهد آمد. ما در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت.

 

برش لیزر حکاکی

 

دستگاه حکاکی لیزری برای چه سطوحی مناسب می باشد

 

اگر ما بخواهیم بر روی فلزات حکاکی را انجام دهیم، می توانیم بر روی فلزاتی مانند آهن، مس، فولاد، آلومینیوم، طلا نقرهز تیتانیوم، برنجط فلزات سخت شده و خیلی دیگر از فلزاتی که موجود می باشد این حکاکی ها را انجام دهیم. اما در کل شما می توانید بر روی سطوحی مانند پارچه، چوب، شیشه، سنگ، پلاستیک و…راین حکاکی ها را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این حکاکی ها با توجه به نوع سطوح متفاوت خواهند بوو. قدرتی که برای این حکاکی ها استفاده می‌ شود متفاوت است. بعضی از دستگاه ها فقط بر روی یک سطح حکاکی را انجام می‌ دهند و این نکته بسیار مهمی می باشد.

 

مشخصات فنی در مورد دستگاه حکاکی لیزری

 

دستگاه های حکاکی لیزری نمونه های متفاوتی را دارند و منبع آن ها برای انجام اقدامات کنده کاری پرتویی با لیزر می‌باشد. از مشخصات این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستگاه های لیزری نمونه های متفاوتی دارند با استفاده از این دستگاه می‌ توان سطوح مختلفی را کنده کاری کرد. دستگاه هایی مثل دستگاه لیزر فایبر این قدرت دارند که به طور همزمان چند قسمت را علامت گذاری کنند. این دستگاه ها قابلیت فیکسچر روتاری را دارند و حکاکی را بر روی تجهیزات و قطعات مختلف به صورت استوانه ای انجام می دهند. این دستگاه های لیزر دارای منبع دوگانه ای می باشند که همین موضوع باعث می‌ شود که برش به صورت همزمان انجام شود.

از دیگر دستگاه های لیزر می‌توان به لیزر بارکد اشاره کرد. این لیزرها حکاکی های ماتریکسی، یو پی اس، 2d را ارائه می کند.

 

بحث پایانی

 

در پایان می‌ توان گفت که شما با استفاده از دستگاه های لیزر حکاکی مزایایی مانند کیفیت بالا، تسریع در کار، راحتی در انجام کار و کم هزینه بودن لیزر و دوام بالا را در حکاکی تجربه خواهید کرد.

توجه داشته باشید که با توجه به دقت این دستگاه‌ ها کیفیت بالایی را خوهید داشت. به همین دلیل برای حکاکی به هیچ وجه سراغ روش‌های دیگر نخواهید رفت. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =