فلزات در صنعت امروزه نقش بسیار مهمی را پیدا کرده است. در فرآیند های تولید، فلزات بسیار مهم می باشند. انواع مختلفی از فلزات در زندگی امروزه ما تاثیر گذار است. از تاثیر فلزات می توان به تاثیر آن بر روی وسایل نقلیه، خورد و خوراک، صنعت ‌و… اشاره کرد. برش لیزری فلزات بسیار مهم  می باشد و امروزه به آن ها توجه می شود. تکنیک برش فلزات به سه گروه تقسیم می شوند.
از این سه گروه می توان به استفاده از ابزار دستی، استفاده از ماشین های برش و فناوری جوشکاری و یا سوزاندن آن ها اشاره کرد. تمام این روش هایی که گفته شد برای برش فلزات کارساز می باشد. اما استفاده از روش سوزاندن و یا جوشکاری از دو روش دیگر مدرن تر و کارا تر می باشد. استفاده از این تکنیک کار را دقیق و با ظرافت بالا انجام می دهد. از دستگاه های برش لیزری فلزات می توان به دستگاه های پلاسما، واترجت و… اشاره کرد. ما در ادامه اطلاعات کافی از دستگاه های برش لیزری فلزات به شما خواهیم داد. پس تا پایان این متن با ما همراه باشید.

 

همچنین می توانید بخوانید:

 

برش لیزری فلزات

 

فرایند کار دستگاه های برش لیزری در فلزات به چه صورت می‌باشد

 

لیزر یک فرآیند حرارتی می باشد که در آن پرتو لیزر به صورت کاملا دقیق بر روی فلز متمرکز می شود. این پرتو از یک لوله بسیار باریک توسط چند آینه به داخل لیزر تابیده می‌ شود و مرحله عبور می کند و بر روی فلز تابیده می شود و فرآیند برش آغاز می‌ شود. در دستگاه برش لیزری فلزات معمولاً از گاز محوری استفاده می کنند. لذا در زمان برش لیزری یکسری مواد مذاب حاصل از برش فلزات به وجود می‌ آید که با استفاده از جت گاز از بین می‌روند. دستگاه های برش لیزری فلزات نمونه های مختلفی را دارند. این نمونه های مختلف در نحوه برش وجود دارد.
از دستگاه های برش لیزری می توان به نمونه های برش سرد، سوزاندن، تبخیر ماده و… اشاره کرد. لذا پرتوهای دستگاه های برش لیزری فلزات بین ۱۵۰۰ تا ۲۶۰۰ وات می باشند. با توجه به سختی فلزات این پرتو متفاوت خواهد بود. در کل می توان گفت که فرایند برش فلزات بسیار آسان و راحت می باشد و به راحتی می‌ توان با استفاده از این دستگاه ها به برش فلزات پرداخت.

 

برش لیزری فلزات

 

مزایای برش لیزری فلزات

 

این سوال برای بسیاری از افراد به وجود می آید که چه دلایلی باعث محبوب شدن استفاده از دستگاه برش در قطعات فلزی شده است. از برجسته ترین دلایلی که باعث محبوب شدن این دستگاه می شود، می توان به دقت، سرعت و هزینه بسیار کم آن ها اشاره کرد. سرعت این دستگاه ها بسیار بالا است. لذا این دستگاه ها سرعت فوق العاده ۵۰ تا ۱۸۰ سانتی متر در دقیقه را دارند. اما اگر بخواهیم از دقت آن صحبت کنیم باید بگوییم که دقت بالای این دستگاه ها باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. البته باید بدانید که دقت و سرعت دو نقطه مقابل هم هستند. هر چقدر که دقت بالاتر باشد سرعت کمتر خواهد بود و هر چقدر که سرعت بالاتر باشد دقت آن کمتر خواهد بود.

 

برش لیزری فلزات

 

دقت دستگاه برش فلزات

استفاده از دستگاه برش لیزری برای برش فلزات آنقدر دقیق هستند که کاملاً صاف و تمیز برش ها را انجام می دهند. لذا دقت آنقدر بالا است که ضایعاتی بر جای نخواهد گذاشت. اما مزیت بعدی برش لیزری، هزینه آن ها می باشد. لذا هزینه برش فلزات با این دستگاه ها بسیار کمتر از روش‌های دیگری می باشد. مصرف انرژی در زمان برش لیزری فلزات کمتر است. لذا شما از لحاظ بدنی نیاز به انجام هیچ گونه صرف انرژی ندارید و به راحتی با استفاده از این دستگاه ها می توانید آنها را برش دهید و از طرفی برش های لیزری مصرف انرژی برقی کمی دارد. در کل کارایی این روش بسیار بالا است. شما می توانید چوب، ام دی اف  فلزات و یا هر چیزی دیگری را با این دستگاه های برش لیزری مورد برش قرار دهید.

 

سخن پایانی

 

در پایان باید گفت که این دستگاه ها با ذوب کردن، سوختن منجر می‌ شوند که یک برش بسیار تمیزی ایجاد شود. لذا این فرآیند یک فرآیند بسیار دقیق است و برای ساخت و یا برش قطعات فلزی بهتر است. که از این روش ها استفاده شود. همانطور که گفتیم مزایای این روش بسیار زیاد است و بدون نقص این کار را به شما تحویل می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 12 =