با معرفی تکنولوژی چاپ فلزات، تحول بسیار زیادی را در زمینه طراحی صنعتی و طراحی دکوراسیون شاهد بودیم. فلز‌هایی که به زیباترین شکل ممکن حکاکی شده و یا طرح‌های بسیار زیبایی بر روی آن‌ها پیاده شده‌اند، نه تنها می‌توانند جنبه زیبایی و دکوراتیو داشته باشند بلکه از آن‌ها می‌توانیم برای بخشی از طراحی صنعتی در تولید لوازم خانگی استفاده کنیم. با گذر زمان تکنولوژی‌های پیشرفته برای چاپ فلزها نیز ابداع شدند به همین دلیل در این نظر قرار است در مورد بروز‌ترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های چاپ روی فلزات صحبت کنیم. حتماً این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط:

معرفی تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید برای چاپ فلزات

شاید تا به حال انواع تابلو‌های فلزی را مشاهده کرده‌اید که طرح‌های موجود بر روی آن‌ها حالت سه بعدی دارد و حتماً این سؤال برای شما به وجود می‌آید که چاپ بر روی فلزات چگونه انجام شده است به گونه‌ای که طرح چاپ شده، حالت سه بعدی خود را حفظ کرده است؟ در واقع یکی از تکنولوژی‌های به روز برای چاپ روی فلزات در طراحی صنعتی، پرینتر سه بعدی است که باعث تحول چشمگیری در این صنعت شده است. به طور کلی برای چاپ روی فلزات از دو روش SLM و DMLS استفاده می‌شود.

این دو روش شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند و هر دو از روش جوش لیزر برای چاپ بر روی فلزات استفاده می‌کنند اما به هر حال تفاوت‌های بین آن‌ها وجود دارد که دامنه کارایی آن‌ها را نیز از یکدیگر متمایز خواهد کرد. در روش SLM از پودر‌های فلزی با دمای ذوب کاملاً یکسان استفاده می‌شود.

این در حالی است که در روش DMLS چند ماده با نقطه ذوب کاملاً متفاوت در یک سطح با همدیگر مخلوط شده و تحت جوش قرار می‌گیرند. بنابراین همانگونه که متوجه شدید، در روش  SLM برای چاپ روی فلزات ما تنها از یک نوع پودر فلز استفاده می‌کنیم ولی در روش DMLS  آلیاژ‌های فلزی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپ فلزها به صورت سه بعدی چگونه انجام می‌شود؟

همان گونه که گفتیم اساس دو روش DMLS  و  SLM برای چاپ روی فلزات کاملاً یکسان است و تنها یک تفاوت با هم دارند که در قسمت قبل به طور مفصل پیرامون آن صحبت کردیم. به طور کلی چاپ روی فلزات به صورت سه بعدی به شرح زیر انجام می‌شود:

لازم از این نکته را متذکر شویم که بعد از هر بار چاپ بر روی فلزات به صورت سه بعدی، مقداری از پودر که مورد استفاده قرار نگرفته است، به طور کامل جمع‌آوری می‌شود و از غربال عبور می‌کند تا مجدداً از آن برای چاپ روی فلزات در موارد دیگر استفاده شود.

چاپ فلزها به صورت سه بعدی چگونه انجام می‌شود؟

سخن پایانی

در صورتی که می‌خواهید یک گروه حرفه‌ای برای چاپ فلزات در طراحی صنعتی کنار خود داشته باشید و یا برای خرید تجهیزات مربوط به چاپ فلزها به دنبال شرکت معتبر و شناخته شده می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به سایت لیزر پارس تک مراجعه کنید و تمامی خدمات و محصولات ما را با گروه‌های دیگر مقایسه نمایید.

حتی شما می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا براساس درخواستی که دارید شما را راهنمایی‌کنند. توجه داشته باشید که اگر چاپ بر روی فلزات در طراحی صنعتی با تکنولوژی‌های مدرن مانند جوش لیزر انجام شود، هم کیفیت بالاتری دارد و هم سرعت آن بیشتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هشت =