مزایا و معایب دستگاه برش سی ان سی کدامند؟ آیا با مزایا و معایب دستگاه های برش سی ان سی آشنایی دارید؟ چگونه می توانیم از این نوع دستگاه ها استفاده کنیم؟ در دستگاه برش سی ان سی جهت کنترل کردن ابزارهای ماشین کاری از نرم افزارهای مختلف رایانه استفاده می کنند و واضح است که استفاده کردن از این شیوه مزایا و معایبی به همراه داشته باشد. در این قسمت مزایا و معایب دستگاه برش سی ان سی را بررسی می کنیم.

مزایای دستگاه برش سی ان سی

جهت بررسی کردن مزایا و معایب دستگاه برش سی ان سی ابتدا به مزایای استفاده از این نوع دستگاه می پردازیم:

  1. دقت بالا

آن چه که در انواع دستگاه های برش سی ان سی به عنوان مزایا حرف اول را می زند، دقت بالای آن می باشد که قابل مقایسه با انواع ماشین های دستی نیست و می تواند برش ها را با همان ظرافت و اندازه ای که مشخص کرده اید، انجام دهد.

  1. افزایش سرعت و کارایی

استفاده کردن از کامپیوتر در مقایسه با استفاده از ماشین های دستی کارایی و سرعت تولید بالایی دارد، چون در هنگام استفاده کردن از دستگاه های برش سی ان سی این فرایندها به طور کاملا اتوماتیک و خودکار انجام می‌ شود، بنابراین کیفیت و سرعت محصولات تولید شده افزایش پیدا می کند.

  1. ایمنی بالا

یکی دیگر از مزایای دستگاه برش سی ان سی ایمنی بالای آن می باشد، به طوری که هیچ خطری اپراتور را تهدید نمی کند و یک اپراتور حرفه ای و ماهر خواهد توانست ماشین های مختلف را به صورت هم زمان کنترل و اداره کند.

  1. نیاز کم به مهارت 

از آن جایی که کلیه کارها در دستگاه برش سی ان سی با استفاده کردن از برخی نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود، بنابراین نیاز به آموزش و مهارت خاصی در این زمینه وجود ندارد و تنها مهندسین رشته‌ های نرم‌ افزار و مکانیک که بتوانند تسلط کافی به این رشته ها داشته باشند، می توانند با دستگاه سی ان سی کار کنند.

  1. انعطاف پذیری

آن چه که باعث افزایش سرعت و کارایی بهتر دستگاه برش سی ان سی می شود، انعطاف پذیری بالای آن و امکان ایجاد کردن برنامه ریزی مجدد می باشد.

مزایای دستگاه برش سی ان سی

معایب دستگاه برش سی ان سی

  1. هزینه های بالاتر

قیمت دستگاه های سی ان سی بیش تر از انواع دستگاه های دستی می باشد، بنابراین به سرمایه‌ گذاری اولیه بالاتری نیاز دارد تا شما بتوانید این نوع برش کاری را شروع کنید.

  1. عدم استفاده از مهارت ها

وقتی از دستگاه برشکاری سی ان سی استفاده می کنیم در واقع میزان تقاضای اپراتورها کاهش پیدا می کند و شما به نیروی انسانی کمی جهت این کار نیاز دارید. بنابراین افراد بسیار کمی می توانند در این صنعت فعالیت داشته باشد. به بیان دیگر تولید و ظهور دستگاه های سی ان سی بیکاری را برای نیروی انسانی رقم زده اند و کارگران اندکی جهت این کار استخدام می شوند، چون تنها مهندسین نرم افزار و مکانیک با استفاده کردن از این دو رشته می توانند کار را به پیش ببرند.

اما به طور کلی استفاده کردن از تکنولوژی مانند دستگاه سی ان سی مزیت های بسیار بیش تری از معایب آن دارد و مانند دیگر فناوری ها توانسته است به کمک بشر آمده و ایده ها و قابلیت های مختلف از جمله تراش، شکل دهی، فرز، پانچ کردن و غیره را انجام دهد.

سخن پایانی

مزایا دستگاه برش سی ان سی و معایب آن موضوع  این  مقاله بود که در بالا بررسی شد. در این مقاله نمونه هایی مختصر از مزایا و معایب دستگاه برش معرفی کردیم که می توانند جهت استفاده بیش تر و بهتر از دستگاه برش سی ان سی به کاربران کمک کنند. گفتیم که در هر صورت مزایایی که یک دستگاه برش سی ان سی می تواند برای انسان ها داشته باشد بسیار بیش تر از معایب آن است و به بیانی می توان گفت که تکنولوژی به کمک بشر آمده است. سایت لیزر پارس تک اطلاعات و معلومات دقیق تری در خصوص مزایا و معایب دستگاه برش سی ان سی در اختیار شما قرار خواهد داد تا بیش تر با این دستگاه پرکاربرد و پیشرفته آشنا شوید.

مطالب مرتبط

چاپ فلزات

خمکاری ورق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =