دستگاه حکاکی لیزری و دستگاه برش لیزری معمولاً یک دستگاه هستند. دستگاه های لیزر می توانند برش لیزر و حکاکی انجام دهند. در این مقاله اطلاعاتی در مورد تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری ارائه خواهیم داد. این دستگاه ها بسته به عملکرد اولیه آنها، دستگاه های برش لیزری یا دستگاه های حکاکی لیزری نامیده می شوند. اگر از دستگاه لیزر عمدتاً برای برش استفاده شود به آن دستگاه برش لیزری می گویند. اگر کار اصلی آن برای حکاکی لیزری باشد به آن دستگاه حکاکی لیزری می گویند.

 

مطالب مرتبط:

دستگاه برش CO2

برش سرد فلز

 

دستگاه حکاکی لیزری چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

قبل از اینکه به تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری بپردازیم، بهتر است در مورد حکاکی لیزری صحبت کنیم. در طول فرآیند حکاکی لیزری، دستگاه لیزر می تواند اشکال، گرافیک یا تصاویر را بر روی انواع مختلف مواد حکاکی کند. لیزر به صورت افقی در امتداد خطوط حکاکی حرکت می کند و ماده را نقطه به نقطه و خط به خط حکاکی می کند. به این فرآیند حکاکی مش می گویند. با این روش می توانید سطوح و اشکال ایجاد کنید. این شامل عکس ها، آرم ها و تمبرها می شود.

طرز کار دستگاه برش لیزر چگونه است؟

برش لیزری نوعی فرآیند برش حرارتی است. در طی این فرآیند، یک پرتو لیزر یک طرح لیزر از پیش تعیین شده را قطع می کند. با حکاکی لیزری طیف وسیعی از مواد در برش لیزری داریم. فایل های برداری (مانند خطوط هندسی و منحنی ها) اساس فرآیند برش لیزری هستند. فرآیند برش لیزری برای برش اشکال (مانند حروف، علائم و برچسب ها) استفاده می شود. دستگاه های لیزر توانایی انجام هر دو فرآیند را دارند. شرکت ما انواع ابزارهای لیزری با قابلیت برش و حکاکی بر روی انواع مواد را ارائه می دهد.

تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری در چیست؟

در این مقاله به بررسی تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری و همچنین به طور مختصر به کاربرد هر یک در صنعت خواهیم پرداخت. امروزه دستگاه های برش و حکاکی لیزری به کمک صنعت آمده اند. بسیاری از مشاغل با ظهور تجهیزات لیزر پیشرفته تر شده اند و بسیاری از مشاغل جدید برای دنیای کار و صنعت ایجاد شده اند.

دستگاه های لیزر به نیروی انسانی زیادی نیاز ندارند. خطر آسیب دیدگی دستگاه برای اپراتور بسیار کم است و بیشتر برش و حکاکی به صورت خودکار انجام می شود. دستگاه های لیزر تقریباً با هر ماده ای قادر به برش و حکاکی بسیاری از مواد هستند.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، در اینجا قصد داریم تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری را بررسی کنیم. تا متوجه شویم که آیا حکاکی و برش توسط تجهیزات مختلفی انجام می شود یا خیر. باید گفت که تفاوتی بین دستگاه های برش و حکاکی وجود ندارد. هر دو عملیات یعنی حکاکی و برش توسط یک دستگاه انجام می شود. هنگامی که از دستگاه لیزر فقط برای برش استفاده می شود به آن دستگاه برش لیزری و زمانی که برای حکاکی استفاده می شود دستگاه حکاکی لیزری نامیده می شود.

 

تفاوت بین حکاکی لیزری و برش لیزری چیست؟

تفاوت این دو ویژگی در لنز دستگاه است. حکاکی لیزری دارای لنز با فاصله کانونی کوتاه است. در حالی که برش لیزری دارای لنز با فاصله کانونی بلند است. وقتی نام حکاکی را می شنویم؛ ما ناخودآگاه به فعالیتی فکر می کنیم که با ظرافت و دقت زیاد ایجاد می کنیم.

حکاکی لیزری به همین صورت عمل می کند و بر روی اجسام قابل حکاکی حکاکی های زیبا و بسیار دقیق ایجاد می کند. اما فرآیند برش لیزری با حکاکی کاملا متفاوت است و برش های عمیق تری نسبت به حکاکی لیزری روی اجسام ایجاد می کند. قدرت و سرعت برش لیزری بالاتر از حکاکی لیزری است و می تواند انواع مواد ضخیم را برش دهد.

 

کلام آخر

حکاکی های لیزری می توانند روی فلز، شیشه، پلاستیک، چرم، چوب، کاغذ، مقوا، پارچه و فوم حکاکی کنند. تجهیزات لیزری توانایی ایجاد تصاویر، اشکال مختلف، اشکال هندسی پیچیده و الگوهای گرافیکی بر روی اجسام نامگذاری شده را دارند. لیزرها با ورود خود به دنیای صنعت توانسته اند انقلابی در کارهای مربوط به برش و حکاکی ایجاد کنند. سرعت، دقت و صرفه جویی در هزینه را به همراه داشته باشند. شما می توانید تمامی این دستگاه ها را از ما تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هجده =